Co to jest formuła w Excelu i jak napisać formułę w Excelu?

Jeśli jesteś profesjonalistą w programie Excel lub dopiero się go uczysz, musisz wiedzieć, co to jest formuła i jak pisać formuły w Excelu. Wiedza ta pomoże Ci zrozumieć strukturę Excela i umożliwi Ci łatwe pisanie formuł.

Formuła to w zasadzie równanie matematyczne, które służy do obliczania lub analizowania danych. Na przykład, jeśli masz arkusz kalkulacyjny składający się z wierszy i kolumn, możesz użyć formuły do analizy danych.

Formułę można zapisać na kilka różnych sposobów. Najprostszym sposobem utworzenia formuły w programie Excel jest przeciągnięcie paska formuły z jednej komórki do drugiej.

Formuła, którą napisałem poniżej, wyświetli całkowitą liczbę dni, które są większe niż 10.

=IF(B2>10,”YES”,”NO”)

W tej formule wartość parametru A2 jest porównywana z wartością parametru B2. Jeśli wartość B2 jest większa niż 10, to wartość A2 pokaże TAK, a w przeciwnym razie pokaże NIE.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tej formule, obejrzyj poniższy film.

Wnioski:

Tak oto wyglądała definicja formuły w Excelu. Jest to bardzo ważna informacja dla osób uczących się programu Excel. Jeśli nie znasz formuły, to nie będziesz w stanie jej napisać. Przejdź więc na wyższy poziom tej wiedzy.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące tego tematu, możesz śmiało komentować poniżej. Postaramy się rozwiązać Twoje wątpliwości tak szybko, jak to możliwe.